כל אחד שהיה במצב הזה, יגיד לך שזה כל מה שצריך להתפלל עליו כל הזמן. ברגע שמתנסים בזה, מבינים עד כמה הדבר היקר באמת הוא הבריאות.
התפילה לבריאות היא בכל מצב – כשבריאים ורוצים שכך יימשך מתפללים לבריאות, כשישנה בעיה כמובן שמבקשים רפואה שלמה, וכשמבריאים מתפללים שוב מתוך הודיה מחודשת לה' על כך שאנו בריאים.
מורה הציע פעם לתלמידיו שלא רצו להתפלל לקחת אותם לסיור בבית החולים, שם בוודאי ישתכנעו שיש להם על מה להתפלל… כאשר מגיעים למקום כזה מבינים שגם הדברים הבסיסיים ביותר אינם מובנים מאליהם ויש להודות עליהם יום יום.

נפש בריאה – גוף בריא

נאמר בתורה: אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע לְקוֹל ה' אֱלוֹקיךָ וְהַיָּשָׁר בְּעֵינָיו תַּעֲשֶׂה וְהַאֲזַנְתָּ לְמִצְוֹתָיו וְשָׁמַרְתָּ כָּל חֻקָּיו כָּל הַמַּחֲלָה אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְמִצְרַיִם לֹא אָשִׂים עָלֶיךָ כִּי אֲנִי ה' רֹפְאֶךָ.
הרבי מלובביץ' התייחס פעמים רבות לכך שהבריאות הפיזית נובעת מזו הרוחנית. "אצל יהודי" כותב הרבי מלובביץ', "בריאות ומנוחת הנשמה קשורה לקיום התורה והמצוות, עליהן נאמר "כי הם חיינו ואורך ימינו". אם כך, האיחול לבריאות הגוף ובריאות הנפש כולל גם איחול להתחזקות בתורה ובמצוות וקרבה לבורא העולם."
מכיון שהגוף והנפש קשורים זה לזה, הגוף אינו יכול להתקיים ללא הנפש ולהפך. לכן מובן שכל תופעה בנפש גורמת לתופעה בגוף. נאמר בגמרא: אם רואה אדם שיסורין באין עליו יפשפש במעשיו. לכן, כאשר מוסיפים בבריאות היהודי ברוחניות, מוסיף הקב"ה מידה כנגד מידה, אבל כמה פעמים יותר, בבריאות הגשמית והרוחנית.
סגולה לרפואה היא בדיקת מזוזות. כתוב בשולחן ערוך: "כל הזהיר במצוות מזוזה, יאריכו ימיו ושנותיו". אנשים רבים שלקו בחולי מסוים, גילו כי דבר מה אינו כשורה עם המזוזות שבביתם. המזוזה היא מגן לבית ולאנשים הדרים בתוכו, מפני המזיקים הרוחניים שמסתובבים בחוץ. לכן, כדי להיות שמורים ומוגנים תמיד בדיקת מזוזות צריכה להיעשות מדי שנה, אצל בודק מוסמך ואמין.

חשוב טוב – יהיה טוב

שמחה וחשיבה חיובית הם כלים הכרחיים, גם על פי הרפואה, כדי להבריא.
מסופר שפעם ביקר רופא את הרבי מלובביץ'. "עליך לשמור על בריאותך", הדגיש הרופא. "אם לא תעשה זאת, יש סיכוי של עשרים וחמישה אחוזים להרעה". הרופא שאל אם הבין הרבי את דבריו.
"כן", ענה הרבי בחיוך. "אמרת שגם אם לא אשמור על בריאותי – ואני מבטיח לך שכן אעשה זאת – יש סיכוי של שבעים וחמישה אחוזים שלא תהיה הרעה במצב".
הרבי מלובביץ' גם הקפיד לכנות את בתי החולים בשם "בית רפואה", בהסבירו שזוהי הרי מטרת בית זה – לרפא את הבאים בשעריו. בנוסף לכך, ביאר הרבי, השם בעל הקונוטציה החיובית יעודד את המטופלים וישנה לטובה את מצב רוחם, דבר שישפיע ישירות על בריאותם.
גישה חיובית מתמדת לכל מצב ושמחה יוצרים בגוף האדם הורמונים המסייעים לו להתגבר על מחלתו. לכן, למרות שזה קשה, יש להשקיע בשמחה אמיתית מתוך בה' דווקא בזמנים קשים וזה ישפיע גם על הגוף לטובה.

רפאני ה׳

דווקא כאשר העולם היציב מתערער, זהו הזמן וזוהי העת להתחבר בתפילה לה'. כעת, מפנימים עמוק יותר עד כמה כל פרט קטן במערכת האלוקית שברא ה' הוא נחוץ כל כך. לפתע מעריכים את הזמן שהכל עבד כראוי מבלי לעורר בעיות. ברגעים אלו, כאשר נושאים עיניים בתפילה לבריאות ולרפואה שלימה מתוך אמונה אמיתית שבידיו הכל וישועתו תגיע כהרף עין, זוכים בעז"ה לישועה.
נאמר בגמרא: "אמר רבי יצחק ארבעה דברים מקרעין גזר דינו של אדם. אלו הן: צדקה, צעקה, שינוי השם, ושינוי מעשה". צדקה תציל ממוות, ותפילה לבריאות מתוך צעקה פנימית לה', שינוי שם (עפ"י התייעצות עם רב) ושינוי ההתנהגות לטובה – קורעים את גזר דינו של האדם ויביאו לו בעז"ה רפואה שלימה.
גם תפילה של צדיק יכולה להפוך עולמות ולכן, מי שיש לו חולה בביתו, חלילה, ילך לתלמיד חכם שיבקש עליו רחמים. ישנם גם הנוהגים להתפלל על קברי צדיקים כדי שימליצו עבורם ויתפללו לרפואה שלימה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *