פתקא

פשוט לבקש

כמה פעמים כבר ניסית, שוב התעניינת ושוב נפגשת ושוב לא הלך? כמה פעמים שמעת "בקרוב אצלך" וייחלת שזאת תהיה הפעם האחרונה בה יגידו לך את זה? אם הרגשת על בשרך את הפתגם: "קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף" הטור הזה מיועד עבורך.

שידוך הוא אכן דבר שלמעלה מדרך הטבע, ממש כמו קריעת ים סוף. נאמר כבר בתורה על שידוכם של יצחק ורבקה: "וַיַּעַן לָבָן וּבְתוּאֵל וַיֹּאמְרוּ מֵה' יָצָא הַדָּבָר" וכן נאמר בנביא: "ומה׳ אשה משכלת" – כלומר, שידוך הוא לגמרי מן השמיים, הקב"ה הוא השדכן שמזווג זיווגים לכולנו. לכן, כדי שתהיה ברכה לזיווג הגון עלינו לזכור זאת בראש ובראשונה ולהתחזק בביטחון בה' שהוא ימצא לנו את הזיווג המתאים לנו ביותר.
סגולה לזיווג המעידה על ביטחון אמיתי היא לקנות כוס חדשה ולכוון שזה יהיה הכוס שישבור זכר לחורבן בחופתו. סגולה לזיווג מקבילה לבחורה היא לקנות טלית עבור החתן שיהיה לה בעז"ה.

עם זאת, יחד עם הביטחון בה' והתפילה לזיווג הגון, יש גם לעשות כל מה שביכולתנו, כמו שהגדירו חז"ל, שאופן החיפוש צריך להיות כאדם המחזר אחר אבידתו. אדם כזה אינו יושב בחיבוק ידים וממתין לאבידתו שתבוא, אלא משתדל בכל המרץ לחזר אחריה. כך יש להתעסק במרץ בחיפוש אחר שידוך. כאשר אכן מחפשים ומתאמצים, עושים כלי לברכה של הקב"ה. אמנם לעיתים זה מייאש כאשר תהליך החיפוש מתארך אך יש לזכור כי "יגעת ומצאת" – בסופו של דבר, בכח התפילה על השידוך והבקשות מה', השידוך המתאים יימצא.

לצאת מהסרט

רבים מאיתנו מדמיינים את בן הזוג שלהם שלהם כדבר שלא בהכרח קיים במציאות. אהבה הוא דבר שנבנה וצריך לחפש קודם כל פרטנר לחיים. רבים מתעכבים במציאת שידוך בגלל התנאים שהציבו מראש לבן הזוג המושלם מבחינתם.

אלה דבריו של הרבי מלובביץ' לצעירה שסיפרה לו שנפגשה עם בחורים רבים אבל הם לא מצאו חן בעיניה: "את קוראת יותר מידי ספרים. במציאות, גם כשפוגשים בבן זוג מתאים, לא מתלווה לכך מכת ברק מסנוורת או פרפרים בבטן. מדובר בפנטזיה שמגיעה מעולם דמיוני עם רגשות דמיוניים. כאשר שני אנשים נפגשים, יכול להיווצר ביניהם קשר דק, כמו להבה קטנה. הלהבה היא רגש המתגבר ומתחזק במשך החיים עד לכדי אש בוערת, שחומר הדלק שלה הוא שיתוף, אכפתיות, כבוד הדדי, התמודדות משותפת עם מכשולי החיים ויצירת תא משפחתי חם – בית. בסופו של דבר מגיעים לנקודה שבה השניים, שהתחילו את דרכם כזרים כמעט, אינם יכולים עוד לדמיין את חייהם ללא החצי השני שלהם".

כאשר ישנה התלבטות, צריך לשים את הזרקור על העיקר ולא להיצמד לטפל. הרבי מלובביץ' העניק פעם ברכה לזיווג הגון לבחורה, מלווה בעצה חשובה: "את כותבת שלפי דעתך אינך רואה שום הצעה מתאימה. אבל תקוותי היא, שכאשר תגשי בגישה הנכונה להצעות המגיעות אלייך, יזַמן לך השם יתברך שידוך מתאים לך בגשמיות וברוחניות. עלייך לדעת שבעולם הזה אין שום דבר שהוא מושלם בתכלית השלמות. זה נכון גם לגבי אנשים, שאין שום אדם שיש בו כל המעלות. ממילא אין צורך להמתין עד שיימצא אחד כזה דווקא, כפי שמדמיינים. ומכיוון שאף אדם אין לו כל המעלות, ודאי גם מחפש השידוך עצמו יש בו חסרונות, אלא שעל עצמו הוא מביט בעין טובה.זאת צריך להביא בחשבון, ולזכור שבדברים מסוימים צריך לוותר ולהעלים עין, ולקוות שבמשך הזמן מקצת החסרונות – מדומים או אמיתיים – יתיישרו וישתפרו.
גישה זו לשידוך עושה את הבחירה קלה הרבה יותר, וכל העיסוק בשאלת השידוך נעשה שמח יותר."
מה שהוא רוצה

רוב הפעמים העיכוב בשידוך הוא מכיוון שלא מחליטים באמת לבנות את הבית אחרי החתונה, על יסודות איתנים של תורה ומצוות, ולכן הקב"ה ממתין עוד זמן, אולי בינתיים יכירו את האמת ויבחרו בה.
לכן סגולה לשידוך היא להחליט בתוקף להנהיג את הבית העתידי על פי רצון ה' בטהרת המשפחה, בכשרות, בשמירת שבת ועוד. כאשר ה' הרואה לליבנו יראה שהוחלט כך באמת ובתוקף וגם כך אכן יהיה, הוא ימצא עבור כל אחד את הזיווג המתאים לו. בנוסף לכך, ישנן מצוות מסוימות המהוות סגולה לשידוך דווקא. הרב חיים קנייבסקי משיב לשואלים המבקשים סגולה לזיווג הגון להיזהר בתכלית הזהירות מדיבורי לשון הרע. הרב שטיינמן היה משיב שעל מנת לקבל ברכה לזיווג הגון ראוי להתחזק באמירת "ברכת אשר יצר בכוונה מילה במילה".

ישר למעלה

אז לפני שיוצאים לדרך, ובכל צומת בה נעצרים וגם בסיום הדרך – תמיד זה רק תפילה, תפילה ושוב תפילה. לא לשכוח להרים עיניים לשמיים ולבקש, וגם להודות. ידוע שתפילה מקרבת את השידוך ואף יכולה לשנות דברים שכבר נקבעו בשמיים מן הקצה אל הקצה.
בספר "נטעי גבריאל" נאמר שתפילה על קבר רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה היא סגולה לשידוך. ידוע שהיו מתפללים על קברו של יהונתן בן עוזיאל רק פעמיים – פעם אחת לבקש על הזיווג ופעם שניה באותה שנה להגיד תודה.
אז בתפילה מעומק הלב ועם אמונה בה',
שתהיה דרך צלחה לכולם!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *